رعایت برخی نکات در استفاده از یدک‌کش الزامی است

در هنگام حمل خودرو با یدک‌کش موضوعات مختلفی هستند که باید به آن‌ها دقت کرد. مسائلی از این دست که آیا خودروی یدک‌کش حداقل 340 کیلوگرم از ماشینی که بکسل می‌شود سنگین‌تر است؟

آیا ترمزهای خودروبر توان تحمل وزن اضافی ناشی از ماشین عقبی را داشته و توان متوقف کردن هر دو را دارد؟ آیا سرنشینان ماشین اصلی در فرآیند انتقال باید مشارکت خاصی بکنند؟ این‌ها تنها چند نمونه از موضوعات مهمی هستند که حول این کار مطرح می‎شوند. در این یادداشت قصد داریم تا به دقت به این پرسش‌ها، برخی نکات و مسائل ایمنی مهم در هنگام استفاده از خودروبر را برای شما بررسی کنیم.

یدک کش

نکات ایمنی در استفاده از یدک‌کش

هرچند که کارشناسان و رانندگان با تجربه خودروبر در این مورد اطلاعات کافی دارند و تمام جوانب را در نظر می‌گیرند اما بد نیست تا شما هم از این نکات اطلاع داشته و از رعایت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

  • سعی کنید از راننده و عوامل خودروبر درخواست کنید تا چراغ‌هایی اضافی برای اطمینان از دیده شدن خودروی شما نصب کنند. در کنار این خود نیز بهتر است چراغ‌ها را روشن نگه داشته و در صورتی که در ماشین می‌مانید، از سلامت چراغ ترمز مطمئن شوید.
  • در هنگام کشیده شدن به دنبال یدک‌کش، باید حواس‌تان به مسیر باشد. باید به شکل فعالی با توجه به ترمزها و تغییر مسیرهای خودروبر در خودروی خود واکنش نشان دهید. دقت نداشتن در این مورد می‌تواند موجب ایجاد صدمات جدی شود.
  • از طول صحیح سیم یدک‌کش اطمینان حاصل کنید. بسته به نوع انتقال خودروی شما استفاده از سیم یدک‌کش با طول نامناسب خطرات خاصی به همراه دارد. فاصله خودروی شما و خودروی یدک‌کش باید همواره در حل مناسبی باشد.
  • اگر خودروی شما از پشت بکس شده و دو چرخ جلوی شما در تماس با زمین است مراقب باشید تا فرمان در حالت باثباتی باشد. حرکت‌های ناگهانی فرمان در این نوع حمل خودرو بسیار خطرناک خواهد بود. ممکن است بسته به تجهیزات خودروبر ، ابزار خاصی برای ثابت کردن راستای چرخ‌ها وجود داشته باشد.

شماره خودروبر 09100039904

امتیاز دهید