دیفرانسیل جلو یا عقب؛ برای یدک‌کش‌ها اهمیت دارد!

اگر خودروی یدک‌کش ارسال شده برای یاری به شما کفی خودروبر نباشد و به روش متداول یدک‌کشی، یعنی در حالی که دو چرخ آن روی زمین است بکسل شود، اینکه خودروی شما دیفرانسیل جلو یا عقب باشد مؤثر است.

هرچند بسیاری از فعالان حوزه یدک‌کشی یا رانندگان خودروبر ها به آن دقت نمی‌کنند، اما اساساً بهتر است که چرخ دیفرانسیل شما در تماس با زمین هرز نگردد.

مثلاً در خودروهای دیفرانسیل عقب، چرخ‌های عقب آویز و چرخ‌های جلو در تماس با زمین باشد هرچند انجام کار با این روش مخاطراتی دارد.

چون تنظیم فرمان در این روش یدک‌کشی بسیار سخت بوده و نیازمند دقت است، ممکن است این روش برای حمل خودرو انتخاب نشود.

در خودروهای دیفرانسیل جلو نیز، مطابق معمول دو چرخ جلو باید آویز باشد و چرخ‌های عقب در تماس با زمین.

یدک کش
نوع دیفرانسیل در انتخاب روش حمل مؤثر است

برخی شرایط ویژه برای یدک‌کش‌ها

اگر به این خاطر که درهای ماشین شما قفل شده و امکان بازکردن آن را ندارید با یدک‌کش تماس گرفتید دقت در این نکته که کدام چرخ برای حمل معلق بماند اهمیت بیشتری دارد.

معمولاً افراد ماشین خود را در اصطلاح درون دنده پارک می‌کنند یا حداقل ترمز دستی می‌کشند.

در این صورت برای انتقال خودرو باید حتماً چرخ متحرک دیفرانسیل آویز باشد چون اصلاً اگر به این شکل نباشد یا خودرو قابل حرکت دادن نیست یا بشدت آسیب می‌بیند! جدا از بحث دیفرانسیل بالا بودن ترمز دستی نیز کار را نیازمند تدابیر بیشتری می‌کند. معمولاً قریب به اتفاق مدل‌ها در هنگام کشید ترمز دستی، ترمز عقب‌شان درگیر خواهد شد؛

با این وجود پس باید حتماً در طول یدک‌کشی، این دو چرخ معلق باشند تا بتوان این کار را انجام داد.

هرچند در برخی مدل‌ها، بخصوص ماشین‌های برند سیتروئن ممکن است دستی، چرخ‌های جلو را قفل کند و خب در این شرایط با توجه به وضعیت دیفرانسیل، معلق بودن این چرخ‌ها در طول حمل خودرو در اولویت است.

امتیاز دهید