حمل خودروهای تصادفی با یدک‌کش

یکی از کاربردهای یدک‌کش‌ها حمل خودروهای تصادفی است. بسته به میزان شدت و حاد بودن تصادفی که ماشین پشت سر گذاشته، نیاز است تا با تدابیر مختلفی یدک‌کش ، در حمل خودرو مشارکت کند. برخلاف باور عامه حتی حمل یک خودروی تصادفی نیز نیازمند دقت و شناخت بسیار بالایی است چون وقوع تصادف به معنی بی‌ارزش شدن یک خودرو نزد مالک آن نیست. این در حالی است که گاهی حتی حمل یک خودروی تصادفی بیش از یک ماشین عادی نیازمند دقت است. در برخی تصادفات نحوه صدمه وارد شده به ماشین به شکلی است که حمل آن بسیار سخت‌تر از حالت معمول خواهد شد. ایجاد انحراف شدید در ستون‌ها، خوابیدن سقف یا جمع شدن جعبه و کاپوت باعث می‌شوند تا نگه‌داشتن ماشین در شرایط پایدار در حین حمل نیازمند تدابیر ویژه‌ای باشد.

هر خودرو بسته به شرایطی که دارد باید حمل شود

سوار کردن بر یدک‌کش یا کفی خودروبر

در تصادف‌های شدید عموماً حمل با یدک‌کش معمولی با شیوه کشیدن روش مناسبی نیست بلکه لازم است تا ماشین آسیب‌دیده با دقت به کفی خودروبر منتقل شده و در عمل سوار بر آن شود. برای سوار کردن ماشین نیاز است تا از جرثقیل استفاده کنید. خود فرآیند استفاده از جرثقیل و نحوه اتصال ماشین به قلاب آن عملی است که انجام آن نیازمند دانش است. در صورت انجان کار بدون تجربه قبلی ممکن است باعث سقوط مجدد ماشین و تشدید صدمات یا صدمه به حاضرین در صحنه شوید.

پس از سوار کردن ماشین، یدک‌کش باید تجربه این را داشته باشد که ماشین آسیب‌دیده را به چه نحوی بر روی کفی ثبات کند تا در حمل پایدار بوده و دچار سقوط نشود. پس از انتخاب نحوه قرارگیری ماشین، نوبت به بست کردن آن به کفی است. این کار نیز مانند مراحل قبل نیازمند شناخت و تجربه است. راننده و اپراتور یدک‌کش باید با دقت به وضعیت خودروی تصادفی از ابزار ایمنی مناسب برای ثابت نگه‌داشتن ماشین استفاده کنند.

امتیاز دهید