با دیدن عیب در فرمان‌پذیری، تماس با یدک‌کش الزامی است

خرابی در بخش فرمان و فرمان‌پذیری چه نشانه‌هایی دارد؟ این مهم‌ترین پرسشی است که پاسخ آن نقش مهمی در ایمنی شما دارد. ما در ادامه بخشی از نشانه‌های شایع مشکل در فرمان‌پذیری را به شما گوشزد می‌کنیم تا در صورت مواجه با آن‌ها، از ادامه حرکت اجتناب کنید و سپس با یدک‌کش تماس بگیرید. وجود عیب در فرمان‌پذیری اصلاً قابل چشم‌پوشی نیست؛ حتی به قدر رسیدن تا یک تعمیرگاه! با این وجود پس از مشاهده این علائم در ماشین، سعی کنید حتماً با یدک‌کش تماس بگیرید و خودروبر درخواست کنید.

رانندگی با خودرویی که در بخش فرمان نقص فنی دارد کار درستی نیست

فرمان خیلی سفت است؟ به یدک‌کش زنگ بزنید

شایع‌ترین نشانه خرابی در سیستم فرمان و فرمان‌پذیری سفت شدن غیرعادی فرمان است. این خبر از نواقصی در پمپ هیدرولیک یا غربیلک فرمان می‌دهد. با ادامه رانندگی با این فرمان ممکن است به کلی قفل شده و دیگر امکان جهت‌دهی به ماشین وجود نداشته باشد. پس از ریسک اجتناب کرده و با یدک‌کش تماس بگیرید.

صداها و نویزهای بارز در حین فرمان گرفتن

در حین فرمان گرفتن، شنیدن برخی صداها می‌تواند علائم خطر باشد. کرکر یا صدای درگیر بودن چرخ‌دنده و چرخ نشانه‌های بدی هستند که باید جدی بگیرید. این صداها می‌توانند به مشکلات حادتری منتهی شوند اگر به راندن ادامه دهید و درخواست خودروبر نکنید.

پاسخگویی فرمان محدود و همراه با تأخیر است

پس از سپری کردن دوره خاصی با ماشین، شما به واکنش‌های آن نسبت به ترمز یا فرمان گرفتن عادت می‌کنید و در صورت وجود تغییر در آن‌ها به سرعت متوجه خواهید شد. اگر حس می‌کنید فرمان در پاسخگویی کند است یا از حساسیت سابق برخوردار نیست، بهتر است هرچه زودتر ماشین را متوقف و از یدک‌کش برای حمل خودرو به تعمیرگاه کمک بگیرید.

شلی غیر عادی فرمان شل و اصطلاحاً هرز‌گردی فرمان نیز نشانه بدی است که باید جدی گرفته و درخواست خودروبر برای حمل خودرو بکنید. به همان میزان که سخت چرخیدن آن خبر از نقص فنی می‌دهد، هرز گشتن فرمان نیز خبر از نقص فنی داده و باید جدی گرفته شود. پیش از آن که کنترل ماشین به کلی از دست شما خارج شود، آن را متوقف و با یدک‌کش تماس بگیرید.

امتیاز دهید