با دیدن این نشانه‌ها در گیربکس با یدک‌کش تماس بگیرید

دنده شما چه دستی باشد و چه اتوماتیک، در صورت وجود برخی نشانه‌ها، احتمالاً با نقص فنی دست و پنجه نرم می‌کند. نقص در گیربکس ماشین یکی از انواع نواقصی است که ادامه حرکت با خودرو موجب تشدید آن خواهد شد پس بهتر است پس از مواجه با این نشانه‌ها، به جای راندن تا یک تعمیرگاه، حمل با یدک‌کش را انتخاب کنید. حمل با یدک‌کش در چنین شرایطی هم برای خود شما بهتر است و هم برای سلامت ماشین‌تان.

خودرو بر
حمل خودرو با خودروبر همیشه انتخاب ایمن تری است

حس لرزش یا در اصطلاح لگد زدن دنده

گیربکس اتوماتیک به صورت پیش‌فرض وظیفه دارد تا دنده را با آرامش و نرمی تعویض کند و در دنده دستی نیز در صورت رعایت کلاچ‌گیری و جا دادن دنده در حالت درست، باید این کار بدون هیچ صدای اضافه‌ای انجام شود. اما چنانچه در حین حرکت متوجه تکرار مداوم ارزش شدید یا لگد زدن در تعویض دنده شدید باید آن را جدی بگیرید. در چنین شرایطی هر قدر کمتر با ماشین حرکت کنید، بهتر است. پس از یدک‌کش برای حمل خودرو استفاده کنید.

با شنیدن صداهای نامناسب به یدک‌کش زنگ بزنید

گاهی بدون لگد زدن یا لرزش شدید، صداهای بدی از گیربکس به گوش می‌رسد. در این شرایط شاید در عملکرد گیربکس مشکل خاصی حس نکنید اما این سر و صدای غیر عادی نشانه وجود نقص یا آغازگر آن است. پس در همان مراحل ابتدایی به گوش رسیدن صدا بهتر است از راندن بیشتر خودرو اجتناب و از یدک‌کش برای حمل آن استفاده کنید.

بوی سوختگی از کنسول وسط

هیچ‌وقت نباید از بوی سوختگی در ماشین غافل شد، بخصوص اگر این بو در داخل ماشین بوده و از کنسول وسط پخش شود. پخش بوی سوختگی از کنسول وسط نشانه‌ای برای وجود نقص در گیربکس است. این بو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد اما در اغلب این موارد سوختن روغن گیربکس باعث ایجاد بوی سوختگی خواهد شد. اینکه علت سوختن روغن چیست، طیف وسیعی از جواب‌ها را شامل خواهد شد اما در هر حال سعی کنید سریعاً ماشین را با یدک‌کش به تعمیرکار مجاز و با تجربه برسانید.

حمل خودرو با این خودروبر انتخاب مطمئن‌تری است.

امتیاز دهید