آیا بیمه در حین حمل با یدک‌کش پاسخگو است؟

حمل خودرو با یدک‌کش ، به علل مختلفی ممکن است با مخاطراتی همراه باشد.

مالکان خودرو اکثراً در مورد آسیب دیدن ماشین در طول حمل با خودروبر نگرانی دارند و این نگرانی به‌جایی است چون حتی در صورت رعایت تمام نکات ایمنی و دقت به تمام ابعاد کار ممکن است برخی مشکلات غیرقابل پیش‌بینی مثل پارگی اتصالات و یا تصادف برای خودرو یدک‌کش رخ داده و ماشین حمل‌شده را با صدمات و خساراتی روبرو سازد.

سوال اکثر افراد این است که آیا در طول حمل ماشین مشمول بیمه خواهد شد یا خیر؟

یدک‌کش‌ها باید بیمه مسئولیت داشته باشند

حمل با یدک‌کش و مشمول بیمه بودن

اینکه چه حادثه‌ای و به چه علتی برای خودرو شما رخ دهد، در اینکه آیا ماشین تحت پوشش بیمه خواهد بود یا خیر مؤثر است. صدمات ایجاد شده برای ماشین از چند حالت خارج نیست:

  • اگر خسارت در اثر خطای راننده خودروبر رخ دهد، پس از تأییدیه افسر، خسارت صدمه وارد شده به خودروی در حال یدک‌کش شدن باید توسط بیمه شخص ثالث یدک‌کش پرداخت شده و خسارت جبران شود.
  • اگر علت ایجاد صدمه در ماشین در حال حمل نقص ناگهانی در اتصالات باشد، مثل پارگی ناگهانی بست‌ها و زنجیرهای نگهدارند، خسارت باید توسط بیمه مسئولیت تجهیزات خودروبر پرداخت شود.
  • در عمل ریشه وقوع مشکل نقص غیرقابل پیشبینی ابزار بوده و در واقع یک خطای کاری است؛ برای همین بیمه مسئولیت در این مورد باید پاسخگو باشد.

با توجه به آپشن دوم تعریف شده در بالا، مهم است از خودروی یدک‌کشی استفاده کنید که دارای بیمه مسئولیت باشد.

این بیمه در برابر نواقص احتمالی در جرثقیل، زنجیرها و مهار ها وظیفه دارد پاسخگو بوده و خسارت وارده را جبران کند. داشتن بیمه مسئولیت باعث اطمینان شما از خدمات یدک‌کش خواهد شد. بیمه خودرو کمک می‌کند تا با خیال راحت حمل خودروی خود را به یدک‎کشی کارآزموده بسپارید.

1/5