روشهای مختلف بکسل در یدککش؛ بکسل با دو چرخ
در حمل یک خودروی نیازمند یدککش ، میتوان راهکارهای مختلفی را در پیش گرفت. انتخاب راهکار و روش بکسل بستگی به دو نکته مهم دارد. اول آنکه خودروبر ارسالی برای شما چه مدلی است و چه قابلیتهایی دارد. دومین مورد مهم نیز نوع نقص ایجاد شده در خودرو است. یدککش باید با توجه به نوع نقص و عیب ایجاد شده در خودرو تصمیم بگیرد که آیا امکان حمل خودرو آن با روش بکسل با دو چرخ هست یا خیر. اینکه روش انجام این نوع بکسل چگونه است و چه مزایا و معایبی دارد را در ادامه مطالعه میکنید.
یدککشی توسط خودروبر بکسل با دو چرخ
این متداولترین روشی که برای بکسل وجود دارد، همین روش است. این روش به علت ارزانتر بودن و سادگی در انجام آن، بیش از سایر روشهای طرفدار دارد. هم رانندگان و هم عوامل یدککش در اکثر موارد مایل به انتخاب این روش هستند اما در این روش معایب خاصی وجود دارد که بسته به نوع خودروی خود باید در مورد استفاده از آن تصمیم بگیرید. همانطور که احتمالاً میدانید در این روش، خودرو از بخش سپر جلو و عقب توسط قلاب یا سایر تدابیر به شکلی که دو چرخ معلق باشد، آویزان خواهد شد. در این روش راننده باید در خودروی اصلی مانده و در طول فرآیند انتقال با ترمز گرفتن، از جلوگیری ماشین با خودروی یدککش جلوگیری کند؛ این خود یکی از معایب استفاده از این روش است. در کنار این به علت آن که در این روش خودرو نیازمند یدککشی در عمل به دنبال یدککش کشیده میشود، همواره احتمال وقوع تصادف و سایر مشکلات احتمالی بالاتر است پس امنیت کمتری دارد. بهعلاوه چون همواره در طول حمل خودرو، دو چرخ از چهار چرخ با زمین درگیر است، میزان استهلاک ماشین بیشتر خواهد شد. نباید فراموش کرد که در صورت ایجاد برخی معایب خاص نمیتوان از این روش برای حمل خودرو استفاده کرد چون چرخیدن دو چرخ از چهار چرخ در بعضی موارد مشکلساز است.